توليد خودرو هاي چيني در دراز مدت به ضرر صنعت خودرو کشور است
 

 کارشناس صنعت خودرو در خصوص افزايش توليد خودروهاي چيني در کشور گفت : از آنجا که شرکت هاي وارداتي عمدتا به دنبال کسب سود آسان و کم هزينه هستند و شرکتهاي چيني در اين زمينه سود زيادي به آنها منتقل مي کنند و خودروهاي چيني در سال هاي اخير وارد بازار کشور شده اند .
امير حسن کاکايي افزود : وجود تحريم ها و قطع همکاري شرکت هاي خودرو ساز با خودروسازان ديگر جهان دليل ديگري بر ورود خودروهي چيني  است علاوه بر اين پول حاصل از فروش نفت از طريق خريد کالا از چيني ها وصول مي شود بنابراين اين بهترين فرصت براي چيني ها است که بازار خودرو داخلي را کسب کنند .
وي گفت : سود حاصل از خريد قطعات چيني و مونتاژ خودرو هاي چيني مي تواند در کوتاه مدت سودآور باشد اما در دراز مدت به ضرر صنعت خودرو کشور تمام مي شود . ممکن است که در کوتاه مدت با ارائه محصول ارزانتر سود بيشتري حاصل شود و رضايت مشتريان جاب شود اما در تضاد با رشد اقتصادي کشور خواهد بود .

وي در ادامه عنوان کرد : افزايش روند توليد خودروهاي چيني باعث کاهش رشد توليدات مي شود و رشد فناوري و اشتغال زايي را تحت تاثير قرار مي دهد و اين شاخص هاي اقتصادي با هزينه هاي کم حاصل نمي شوند بنابراين لازم است در اين عرصه از سودهاي کوتاه مدت جهت دستيابي به رشد اقتصادي و سودهاي بلند مدت از چنين سودهايي صرف نظر شود.
وي تصريح کرد : ورود قطعه سازان چيني به بازارهاي ايران از چند سال پيش آغاز شده است و اين مسئله ضربه بزرگي به صنعت قطعه سازي کشور وارد کرده است. اما در سال جاري با افزايش تحريم ها و آغاز توليد خودروهاي مونتاژ نمود اين مسئله بيشتر شده است.
کاکايي همچنين اظهار داشت : برخورد با مسئله واردات بي رويه کالا از چين در صورتي که با ديد تاجرمعابانه مورد بررسي قرار گيرد مي تواند سودآور باشد اما اين در صورتي است که انتظار رشد توليدات وجود نداشته باشد و مسئولان کشور درصدد دستيابي به رشد اقتصادي و خودکفايي نباشد و از مسئله اشتغال و عواقب ناشي از افزايش بيکاري در کشور صرف نظر نمايند.
وي در خاتمه افزود : بيشترين ضرر از افزايش توليد خودروهاي چيني در کشور را قطعه سازان متحمل مي شوند بنابراين لازم است تا جهت جلوگيري از افزايش بحران در صنعت قطعه سازي حمايتهايي از اين صنعت صورت گيرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 17
بازدید هفته : 39
بازدید ماه : 12967
بازدید کل : 462681
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2